Ofte stilte spørsmål

 
  • Å selge bil, som å selge bolig, innebærer alltid en viss risiko.
    Vårt mål er å gjøre bilsalg tryggest mulig, uavhengig av salgsmetode. Derfor inkluderer vi alltid en inspeksjon av alle biler vi selger. Vi organiserer også tilstandsrapporter og bruktbilgarantier, for å heve trygghetsnivået enda et hakk.

  • Vårt mål er at ingen kunder skal få ubehagelige overraskelser i etterkant av et bilkjøp. Dette gjøres ved å prioritere tilstandsrapportering, garanti og grundige undersøkelser av kjøretøyet før salg, slik at kjøper vet nøyaktig hva de mottar.

    I tillegg tilrettelegger vi for at eventuelle problemer på kjøretøyet fikses før salg.

    Hos oss skal ting gjøres skikkelig, ellers gir vi ansvaret til noen som kan det bedre enn oss.

  • Vi ønsker å være tilgjengelige for våre kunder når de har tid. Dette vil si at du skal slippe å måtte ta bussen til jobben når bilen skal annonseres og klargjøres, eller at du må ta fri for å levere bilen til oss. Vi tilpasser henting og levering etter når det passer deg, slik at du skal slippe stresset med å rekke bilforhandleren før de stenger.

    Enten dette er kl 21 på en onsdag etter fotballtrening eller kl 07 på en søndag, så tilpasser vi vår timeplan etter ditt behov.

  • “Hvordan kan dere ha lavere pakkepriser men allikevel inkludere flere tjenester enn andre forhandlere?

    Vi har ikke dyre utstillingslokaler, drivstoff-tørste firmabiler eller høye smørbrød til lunsj. I tillegg gjør vi de aller fleste ledd i salgsprosessen in-house, så vi slipper å leie inn dyre fotografer og markedsførere.

    Ved å gjøre alt in-house kan vi ta lavere priser for tjenestene våre, slik at kunden får mer kvalitet og sikkerhet til lavere pris.

    Ved å la kunder sette sammen sin egen pakke med tjenester kan vi redusere prisene ytterligere, ved at kunden selv bestemmer sitt eget budsjett og prioriterer de tjenestene de mener er viktigst.

  • Vi er et privateid aksjeselskap registrert i Brønnøysundregisteret. Org nr 928 042 596.

    Vi har brukthandelbevilling fra politiet i tillegg til å være en registrert Autosys-forhandler hos Statens Vegvesen.

    Våre tjenester og drift er forsikret gjennom IF Bedrift.

  • Vårt lokale i Smøråsvegen 22 er tilrettelagt for mest mulig effektiv fotografering, klargjøring og annonsering av salgsobjekter. Dette vil si at vi ikke har et dedikert område for besøk, men vi byr gjerne på en kopp kaffe til alle som er nysgjerrige på hvordan vi gjør ting. Vi er derimot ofte ute for henting og levering av biler, så ring gjerne før du kommer på besøk.

  • Ettersom bilsalg nå om dagen stort sett foregår over nett, har vi ikke prioritert utstillingslokaler til våre salgsobjekter. I tillegg foretrekker de fleste som selger bilen sin å benytte seg av den fram til den er solgt.

    Vårt lokale er mer sammenlignbart med et fotostudio / verksted for tilstandsrapportering og klargjøring.

    Ved visninger av kjøretøy vil det være mulig å benytte våre lokaler til inspeksjon og vurdering.

  • Ved formidlingssalg, eller fullmaktssalg, hjelper vi deg med å få solgt din bil ved hjelp av profesjonell fotografering, annonsering, tilstandsrapportering og håndtering av innkommende henvendelser.
    Du beholder bilen i salgsperioden og mottar ved endt handel salgssummen på konto.

    Les mer om formidlingssalg her: Hva er formidlingssalg

  • Et kommisjonssalg er en salgsmetode som minner om formidlingssalg, men hvor vi tar ansvaret etter bilen er solgt. Du får da samme sikkerhet som om du skulle ha gitt bilen i innbytte, men sitter igjen med mer penger på konto. Les mer om kommisjonssalg her: Hva er kommisjonssalg?

  • Dersom bilen ikke blir solgt, slipper du å betale for salget av bilen. Det eneste du dekker er oppstartskostnaden som inkluderer valgfri vask og fotografering + eventuelle valgfrie tillegg som tilstandsrapport.

    Du får da rettigheter til å bruke bildene om du skulle ønske å selge bilen privat.

  • Følgende vilkår gjelder for prismatch:

    • Prismatch gjelder kun for komplette pakker som Bilselgerpakken eller Totalpakken, og ikke for separate tjenester.

    • Du må kunne dokumentere at den rimeligere tjenesten ikke har tilleggskostnader / skjult kostnader som gjør tjenesten dyrere når bilen er solgt.

    • Den rimeligere tjenesten må ha samme innhold som f.eks vask, fotografering, tilstands-sjekk, betalt annonsering og mer.

    • Det gis ikke prismatch på rimeligere tilbud som har et lavere nivå av tjenester i sin pakke.

    • Prismatch gis kun på tilsvarende bilsalg-pakker for privatpersoner, og ikke B2B.

    • Det gis ikke prismatch på fysiske produkter eller tjenester som EU-kontroll, dekk mm.

    • Alle prismatcher må avtales på forhånd, før man inngår en avtale om salg av bil. Det er ikke mulig å benytte seg av prismatch etter at en avtale er inngått.